Thursday, December 31, 2009

SAD & SORROW...



Pernah korg menangis sbb lagu??
Aku pernah…korg???..rasa mcm bodoh pulak menangis sbb lagu…huhuhu
Tapi kalu lirik lagu 2 menyentuh hati kita..xslh rasa nyer kita menangis..
Bape minggu yg lepas kwn ak suruh ak dengar lagu nie..tapi ak mcm bertangguh..nnt la.ye t ak dgr..dia ckp kata2 dalam lirik 2 ada kene mengena dgn masalah dia sekrg…plus lagu 2 popular sekrg sbb lagu tema drama bersiri indon kat tv3 “tasbih cinta” ak xtgk pun cite 2..huhuhu..

So semlm ak download la lagu 2 nk dgr..then cari la lirik lagu 2….Bila ak dgr..ak tersentak..betul lagu 2 mmg sebijik menceritakn apa yg jadi kat dia sekrg…tmbh2 kat lirik “TERKADANG KU MENYESAL MENGAPA KU KENALKAN DIA PADAMU”

Aku dgn kwn ak ni agak rapat..ktaorg kenal ms diploma..dia la bdk pertama yg tegur ak..lepas 2 ktaorg jd kwn baik..smpi la ak knl dgn cheah..so ak lbh rapat dgn cheah..ak dgn kwn ak yg sorg ni da mula rengang…tp dia baik..setiap kali ak sedih dan nk menangis..ak msj dia then ktaorg lepak belakang cempaka 2..kat blkg hutan 2..bila dgn dia rasa takut hilang..duduk dgn dia ak tenang..duduk dgn dia ak xyh berckp pun..sm2 pandang bintang..dua2 menangis..msg2 ada kisah sendiri….bkn sng nk cr kwn yg boleh bt kta tenang mcm 2…ak rasa dia tergolong dlm kwn yg sejati…kenapa ak ckp mcm 2..sbb dgn dia walaupun mulut2 masing xberckp hanya duduk tp ak rasa mcm itulah perbualan yg paling hebat…seolah2 dia paham apa yg ak rasa..dia paham apa yg ak sedihkn..dan terkdg aku sebgi kwn menyesal kerana mengabaikn dia…. Bnyk betul dugaan yg dia da hadapi..dia sakit..bila tao dia skt lagi la ak sedih…lagi 1 dia terlampau bnyk berkorban…back to her problem..hari ini sekali lg dia berkorban..dari kata2 dia di fb…ak tahu dia sedih..mlg nyer ak terlalu jauh dgn dia untuk duduk bersama macam dulu…buat dia bersabarlah…



PUTUS ASA + MENYESAL + BERKORBAN

Sejak akhir2 nie ramai org yg ak kenal berputus asa, menyesal dan berkorban..dari ahli keluarga ak sendiri..kwn2 ak..sehinggkn aku pun dah berfikir untuk turut berputus asa…

Rika dah berputus asa dgn si DIA dan penantian dia..hada plak berkorban untuk org lain..dlm psg surut perhubungan dorg akhirnya terlerai juga…

Aku?? Aku pun rasa aku nk amik jalan yg sama..permainan hati nie terlalu rumit..
Aku sekrg mcm di persimpangan jalan…sama ada nk teruskn jalan yg sedia ada atau berpindah ke jalan yg lain…kalau ak ikut dia ak hancur..kalau ak tinggalkan dia juga aku akan hancur…pendek nya mana2 jalan yg aku pilih juga akan membawa kehancuran pada aku…

Org kata..setiap langkah yg beribu itu bermula dgn satu langkah..malang nyer langkah aku dah beribu2 batu dihadapan dan ak xmampu nk pusing balik..cara yang aku ada sekrg adalah teruskn jalan yg sedia ada sehingga ak jumpa persimpangan jalan yg lain..dan sekrg aku dah jumpa jalan yg lain…tp ak berdiri lama disitu..antara sanggup atau tidak..antara rela atau tidak…kalau rika sanggup memilih jalan yg lain kenapa tidak aku????

Akhirnya setelah penat berfikir semasak2 nya aku pilih untuk berputus asa dan beralih ke jalan yg lain…setakat nie..itulah penyelesaian terbaik buat masa sekrg..seperti rika aku juga berputus asa dan mengundur diri…dlm situasi ini tidak ada yg kalah tidak ada juga yg menang..anggaplah kita seri…kalau kau rasa kau boleh jaga dia lbh baik dari aku kau ambillah dia…

Tersentimental xtentu pasal di pagi 1 jan 2010…

Nie lirik lagu yg kwn aku suka 2…

RESSA HERLAMBANG - MENYESAL

SEMULA KU TAK YAKIN
KAU LAKUKAN INI PADAKU
MESKI DI HATI MERASA
KAU BERUBAH SAAT KAU MENGENAL DIA

REFF:
BILA CINTA TAK LAGI UNTUKKU
BILA HATI TAK LAGI PADAKU
MENGAPA HARUS DIA YANG MEREBUT DIRIMU
BILA AKU TAK BAIK UNTUKMU
DAN BILA DIA BAHAGIA DIRIMU
AKU KAN PERGI MESKI HATI TAK AKAN RELA

* TERKADANG KU MENYESAL
MENGAPA KU KENALKAN DIA PADAMU
REPEAT REFF [2X]
REPEAT *

0 comments: